Geocaching: De natuur in

Het is zondagochtend 17 mei. Wanneer we wakker worden zie ik de zon al achter het gordijn vandaan komen, dit wordt een mooi dag. Zoals altijd blijf ik nog even liggen en kijk ik wat youtube filmpjes, check twitter en dat soort dingen. Wanneer opsta en we ons ontbijt in de keuken maken verdwijnt die zon weer. Even lijkt het helemaal dicht te trekken maar na een kleine regenbui trekt het weer gedeeltelijk open. De zon komt ook weer door.

Plotseling lijkt het wel of ik energie voor tien heb en niet veel later ben ik al klaar voor de dag. Ik heb zin om wat te doen en stel voor om naar buiten te gaan. Meestal is het Dennis die dan snel klaar is maar dit keer blijft hij nog even achter de computer hangen. Ik heb blijkbaar zo veel energie dat ik een paar keer ‘zeur’ of we al gaan. Meestal is het andersom en ben ik een stuk langzamer.

DSC02076 DSC02075

We stappen op de fiets en besluiten om een stukje te gaan geocachen. Een paar weken geleden deden we al een rondje en konden we een aantal niet oppikken, omdat deze makkelijker met de fiets bereikbaar waren. Vandaag was de perfecte dag om deze te gaan doen. Terwijl we naar de eerste cache fietsen komen we al langs een heerlijk stukje natuur.

DSC02079 DSC02077

De eerste cache laat zich al snel vinden. Je ziet hem meteen hangen als je er op afloopt. Niet zo raar dat er bij de hint ook staat dat deze niet nodig is. Want dat is die zeker niet. Dat is ook wel eens fijn, niet lang hoeven te zoeken naar een cache.

Wanneer we bij de volgende aankomen moeten we even zoeken. De hint die er bij staat helpt niet veel en na zo’n twintig minuten geven we het dan ook op. Want de cache laat zich helaas niet vinden, volgende keer weer een keer terug.

DSC02088 DSC02089 DSC02081DSC02090DSC02092 DSC02093 DSC02094 DSC02095

We fietsen weer verder en onderweg komen we de mooiste plekjes tegen. Natuurlijk moet de schapen en de paarden die we onderweg zien ook nog even op foto. Ook vinden we nog twee cache’s en besluiten dan naar de laatste te gaan.

DSC02098 DSC02097DSC02101

Die we dit keer gelukkig wel vinden! Een paar weken geleden zijn we namelijk ook al op deze plek geweest maar was de cache met geen mogelijkheid te vinden. Dit keer hadden we echter meer geluk en vond ik hem al binnen 10 minuten. Wel met een behoorlijke afwijking van de coordinaten maar blij was ik wel! Het was de vorige keer al zo frusterend dat we de cache niet konden vinden. Ik ben blij dat we hem eindelijk gevonden hebben! Een fijne afsluiten van een heerlijke tocht!

6 gedachtes over “Geocaching: De natuur in

  1. Dennis zegt:

    Mwuhahaha ja, jij met je gekke energie die dag, lol. Maar was wel echt heerlijk om weer even te doen. En eindelijk die uber grote gevonden. Zo makkelijk en toch zo moeilijk..

    Like

  2. Zonnewolk zegt:

    Heel leuk! Ik lees het wel eens vaker en het lijkt me erg leuk om ook een keer (of meer) te gaan doen! Ik ben dan ook zeker benieuwd naar jouw artikel waarin je het allemaal duidelijk uitlegt! 🙂

    Like

  3. Lindada zegt:

    Huh, ben ik nou gek of heb jij een nieuwe blog? Of is alleen de naam veranderd? Ik miste je al in mijn bloglovin feed telkens 😉 Geocaching lijkt me trouwens echt ontzettend leuk om te doen! Lekker in de natuur bezig zijn ook 🙂

    Like

Geef een reactie

