Hotspot: Dille & Kamille

Groningen lijkt wel steeds leuker te worden op winkel gebied. Toen ik hier zo’n 5/6 jaar geleden voor het eerst kwam viel het kwa winkel aanbod best wel mee. Maar tegenwoordig lijken de leukste winkels wel uit te grond te poppen. Winkels die je in de randstad vooral vindt maar hier in het hoge noorden maar weinig.

Dille & Kamille is daar een voorbeeld van. Een winkel die zeker op het lijstje van favorieten winkels staat en waar ik altijd even naar binnen moet. Afgelopen vrijdag opende dan eindelijk de eerste meest noordelijke Dille & Kamille in Groningen!

DSC02115DSC02116 DSC02118

Het eerste wat bij elke winkel opvalt is de buitenkant van de winkel. Geen saaie etalages maar een vrolijke aankleding met een stelling vol planten, leuke manden en niet te vergeten de prachtige planten met vrolijke bloemen. Ik moet zeggen dat dit altijd ontzettend uitnodigend is ipv de normale misschien wat saaie etalages En de fiets is natuurlijk helemaal geweldig!

Wist je trouwens dat Dille & Kamille ook nog eens negen winkels in België heeft?

DSC02107DSC02112

Wanneer je naar binnen stapt is het eerste wat opvalt de grote ruime opgezette winkel. Dit is misschien wel de grootste Dille en Kamille die ik gezien heb. Ik heb nog niet veel verschillende Dille & Kamille winkels bezocht maar vind deze tot nu toe wel de mooiste. Natuurlijk straalt een wat kleinere winkel ook heel veel uit, maar dit past wel bij dit prachtige pand.

Dille en Kamille is een winkel vol met huis, tuin en keuken middelen. Maar heeft ook onmisbare basics, leuke hebbedingen of gewoon iets lekkers. Om cadeau te geven of om jezelf even lekker mee te verwennen. Er is zelfs een afdeling speciaal voor kinderen. Met houten speelgoed, oude tekendozen, schriftjes van gerecycled papier, kleurpotloden en nog veel meer.

DSC02114 DSC02113

De winkel straalt ontzettend veel rust uit en is ook echt een plek waar je even kunt ontsnappen aan de drukte op straat. Iets wat ze zelf ook graag willen uitstralen. Een winkel zonder schreeuwerige displays, neon, modieuze stellingen of harde muziek uit de boxen. Ze willen de producten voor zich zelf laten spreken met eenvoudige middelen. De klassieke muziek uit de boxen, verleidelijke geuren van zepen, oliën en kruiden nemen je mee door de winkel.

Als je het mij vraagt straalt de winkel dit bovenstukje ook echt uit. Alles ligt er altijd mooi en netjes bij en zoals je hierboven al ziet liggen de handdoeken zelfs gesorteerd op kleur! De grote tafels in de winkel met alle spullen er op nodige uit om er even tussen te snuffelen. Want misschien staat er wel iets tussen wat je op dat moment goed kan gebruiken.

DSC02110DSC02121

Het laatste wat mij opviel was de grote open keuken die je achterin de winkel vind, waar zelfs werd gekookt! Of dit elke dag gebeurd en of je ook kan proeven durf ik niet te zeggen. Al denk ik zelf dat er alleen in het weekend gekookt wordt. Want toen wij er gisteren nog even waren stond er helaas niemand in de keuken. Tegenover de keuken staat een lange tafel waar je even lekker kan zitten. Kijkend om je heen of misschien om één van de 100 smaken thee uit te proberen. Of misschien toch een kopje koffie?

Vergeet ook vooral niet om iets voor jezelf te kopen en zo’n leuke canvas tas aan te schaffen! Ik kreeg hem toevallig gratis mee afgelopen zaterdag toen ik twee schriftjes kocht. Samen met een zakje thee, een klein cadeautje omdat ze pas open waren. Iets wat ik helemaal niet erg vond want zo’n canvas tas wilde ik al een hele tijd. Deze zal ook zeker vaak gebruikt worden. Want zo op het eerste oog is dit een behoorlijke stevige tas die lang mee gaat.

Dille en Kamille is te bezoeken aan de Grote Kromme Elleboog 18-20 te Groningen. Of vindt hier de dichtstbijzijnde winkel in jou buurt. Geen winkel in de buurt? Gelukkig is er dan altijd nog de webshop!

13 gedachtes over “Hotspot: Dille & Kamille

  1. Morgaine zegt:

    Hier in Almere zitten ze nog niet, voor zover ik weet, maar ik loop altijd achter, wel weet ik dat er eentje in Amersfoort zit, daar wonen mijn ouders, ben er tig malen langs gelopen, heb het meerdere malen op de foto gezet omdat het een historisch pand is, maar binnen in een Dille en Kamille ben ik nog nooooooooooooooit geweest, ik ben er een beetje bang voor ook 😉 hahahaha

    zoiets als… woops.. te leuk 😉

    X

    Like

  2. Jennifer zegt:

    Leuk dat je geweest bent! Ik wilde gisteren even gaan, maar toen kwam er wat tussen en vandaag regent het verschrikkelijk dus stel ik mijn bezoekje nog even uit. Wel een super toffe winkel zo te zien!

    Like

  3. My cup of latte zegt:

    Het is idd een fijne winkel! De uitstraling van natuur en hout vind ik mooi en spreekt mij aan 🙂 De laatste tijd ben ik er eigenlijk niet geweest, maar dat komt omdat ik dan de grote stad in moet!

    Like

Geef een reactie

